欢喜伤悲,老病生死,说不上传奇。
 
 
 
A Perfect Indian - Sinéad O'Connor

《A PERFECT INDIAN》

A perfect indian is he
他是个印第安人,无可挑剔
Remembering him life is sweet
忆起他的时候,生活甘如饴
Like a weeping willow
有时候,我如那哭泣的垂柳
His face on my pillow
席枕而眠,挥不去他的容颜
Comes to me still in my dreams
在我的梦乡,他总如约而至
And there I saw a young baby
梦境里,我曾看到一个婴孩

A beautiful daughter was she
她是个招人疼爱的宝贝女儿
A face from a painting
她的小脸蛋就像油画里那般
Red cheeks and teeth aching
脸颊通红,小虎牙让人疼惜
Her eyes like a wild Irish sea
小眼睛宛如波澜的爱尔兰海
On a table in her yellow dress
她穿着黄色连衣裙趴在桌上
For a photograph feigned hapiness
在相机按下快门前佯作欢笑
Why in my life is that the only time
为何生命里那情景昙花一现
That any of you will smile at me
那时你们总是对我笑脸相待
I'm sailing on this terrible ocean
现在我却漂泊于可怖的大海
I've come for myself to retrieve
孤立无援,不得不自我拯救
Too long have I been feeling like Lir's children
长久以来我像是李尔王之女
And there's only one way to be free
那是唯一可以通往自由的路
He's shy and he speaks quietly
他害羞腼腆,谈吐安详平静
He's gentle and he seems to me
他文质彬彬,而他对我来说
Like the elf-arrow
就像燧石箭头做成的护身符
His face worn and harrowed
他的容貌岁月蚀刻饱经沧桑
Is he a daydreamer like me
他会像我白日梦般地幻想吗
I'm sailing on this terrible ocean
现在我却漂泊于可怖的大海
I've come for myself to retrieve
孤立无援,不得不自我拯救
Too long have I been feeling like Lir's children
长久以来我像是李尔王之女
And there's only one way to be free
那是唯一可以获得解脱的路


查看全文
 
评论
 
 
热度(3)
 
上一篇
下一篇
© 一个人|Powered by LOFTER