欢喜伤悲,老病生死,说不上传奇。
 
 
 
Catch in the Dark - Passenger

《Catch in the Dark》

Well she calls me up when she’s broken,
心碎时她打通了我的电话
Says to leave my front door open,
告诉我给她留着前门
I come home to find her smoking,
我回到家里发现她抽着烟
With her eyes all fragile and thin,
眯着双眼诉说着脆弱
She’s always been hopeless at hoping,
她一直对于期待感到绝望
Always coped badly with coping,
只要可能就敷衍了事

And I never know when she’s joking,
她开的玩笑我从来都不懂
She never lets anyone in,
她从不向人敞开心扉
I know I’m a fool to let her run away with my heart,
让心随她而去并非好主意
And she’ll never tire of these games,
但是她往往乐此不疲
Loving her is like playing catch in the dark,
爱她就像在黑暗里捉迷藏……
I’m a tear drop in an ocean of flames,
我不过是火海中的一颗泪珠……
And we’ll drink too much for a wednesday,
星期三的时候我们喝的烂醉如泥
She’ll ask me why none of her men stay,
她会问我为什么她总是孤独一人
I tell her just what her friends say,
我以一个朋友的身份告诉她这些
It never goes down too well,
这些无奈现状坏到最后只能变好……
And she’ll stay hear til late in the evening,
她会在这里待到深夜
But she’s always arriving or leaving,
但是她总是纠结来去
Never decides to believe in,
从来不决定相信那些
The people who know her so well,
那些与她熟识她的人……
I know I’m a fool to let her run away with my heart,
让心随她而去并非好主意
And she’ll never tire of these games,
但是她往往乐此不疲
Loving her is like playing catch in the dark,
爱她就像在黑暗里捉迷藏……
I’m a tear drop in an ocean of flames,
我不过是火海中的一颗泪珠……
She says if we’re single at 40,
她说如果40岁了我们还是单身
We’ll get married and move to the country,
那么就结婚然后搬到乡下去住
But I know she’ll never want me,
但是我深知她从来就不会对我有什么感觉
Then its five fifteen in the morning,
现在已是早上五点一刻
I reach for her whilst I’m yawning,
我打着哈欠摸索着她在哪里
She leaves me with no warning.
发觉她已悄然离去


查看全文
 
评论
 
 
热度(2)
 
上一篇
下一篇
© 一个人|Powered by LOFTER