欢喜伤悲,老病生死,说不上传奇。
 
 
 
It's Been Awhile - Staind

《It's Been Awhile》

It's been awhile
有一段时间了
Since I could hold my head up high
自我还可以抬头面对
And it's been awhile
有一段时间了
Since I first saw you
自我见到你第一面
And it's been awhile
有一段时间了

Since I could stand on my own two feet again
自我还可以独自站立
And it's been awhile
有一段时间了
Since I could call you
自我还能打给你

And everything I can't remember
所有我无法记起的事情
As fucked up as it all may seem
糟糕的和它们看上去一样
The consequences that I've rendered
是我造成这样的后果
I've stretched myself beyond my means
刻薄之下我撕扯着自己

And it's been awhile
有一段时间了
Since I can say that I wasn't addicted
自我发现自己没有沉迷
And it's been awhile
有一段时间了
Since I can say I love myself as well
自我也能说我是自爱的
And it's been awhile
有一段时间了
Since I've gone and fucked things up just like I always do
在我一如既往搞砸一切离开之后
And it's been awhile
有一段时间了
But all that shit seems to disappear when I'm with you
但是与你在一起这些都不再复现

And everything I can't remember
所有我无法记起的事情
As fucked up as it all may seem
糟糕的和它们看上去一样
The consequences that I've rendered
是我造成这样的后果
I've gone and fucked things up again
在我一如既往搞砸一切离开之后

Why must I feel this way?
为什么我总是这样
Just make this go away
让这一切都离开吧
Just one more peaceful day!
再给我多一天的平静

And it's been awhile
有一段时间了
Since I could look at myself straight
自我还能直视自己
And it's been awhile
有一段时间了
Since I said I'm sorry
自我道歉之后
And it's been awhile
有一段时间了
Since I've seen the way the candle lights your face
自我看见烛光映亮你的脸
And it's been awhile
有一段时间了
But I can still remember just the way you taste
但是我还是能记起你的味道

And everything I can't remember
所有我无法记起的事情
As fucked up as it all may seem to be I know it's me
糟糕的和我看上去一样
I cannot blame this on my father
我不能怨恨我的父亲
He did the best he could for me
他已经做到了最好

And it's been awhile
有一段时间了
Since I could hold my head up high
自我还可以抬头面对
And it's been awhile
有一段时间了
Since I said I'm sorry
自我道歉之后


查看全文
 
评论
 
 
热度(19)
 
上一篇
下一篇
© 一个人|Powered by LOFTER