欢喜伤悲,老病生死,说不上传奇。
 
 
 
Ships In The Night - Mat Kearney

《Ships In The Night》

Like ships in the night
犹如船舶夜行
You keep passing me by
你我擦肩而过
Just wasting time
这样下去只会把岁月蹉跎
Trying to prove who's right
何必纠结谁是谁非
And if it all goes crashing into the sea
如果就这样乘风破浪驶向大海

If it's just you and me
如果只是你我
Trying to find the light
试图寻找一缕光明
Like ships in the night letting cannonballs fly
犹如船舶夜行,你我互相伤害
Say what you mean and it turns to a fight
说出你真实的想法然后引发一场争吵
Fists fly from my mouth as it turns south
你挥拳而来,幸好我及时闪躲
You're down the driveway
你将车子驶下了车道
I'm on the couch
我却依旧躺在沙发上
Chasing your dreams since the violent fifth grade
你将暴力升至5级,我依然为你追逐梦想
Trying to believe in your silent own way
试图相信你的沉默是有理由的
Cause we'll be okay, I'm not going away
我们会和好的,因为我不会离开
Like you watching at fourteen as it went down the drain
就像你十四岁时看到一切都已成为过眼云烟
Your pops stayed the same and your moms moved away
你爸爸一直未曾改变,你妈妈却已经离开
How many of our parents make it anyway
那么多离愁别绪,父母看起来还是撑了下去
We're just fumbling through the gray
我们只是在灰色地带摸索
Trying to find a heart that's not walking away
试图找到一颗永远不会背叛自己的心
Turn the lights down low
将灯光调暗
Walk these halls alone
独自在大厅里穿行
We can feel so far
我们可以感觉到彼此
From so close
近在咫尺却遥不可及
Like ships in the night
犹如船舶夜行
You keep passing me by
你我擦肩而过
Just wasting time
这样下去只会把岁月蹉跎
Trying to prove who's right
何必纠结谁是谁非
And if it all goes crashing into the sea
如果就这样乘风破浪驶向大海
Its just you and me
如果只是你我
Trying to find the light
试图寻找一缕光明
Like ships in the night
就犹如船舶夜行
Your passing me by
你我擦肩而过
Your passing me by
你我擦肩而过
Like ships in the night
正如船舶夜行
I'm at the airport waiting on the second plane
现在我在机场等候另一班飞机
Had to pack you had cramps
我忙于打包迟到了,而你浑身难受
And I was late heading to a red carpet
走向红地毯
They wont know my name
而他们根本不知道我是谁
Riding in silence
我们一言不发
All that we wanna say
把自己想说的话都留在心里
Bout to board when you call on the phone
准备登机时却接到你的电话
You say I'm sorry I'll be waiting at home
你说“我很抱歉,我会在家里等你”
Feels like we're burning this out on our own
似乎我们都学着靠自己的力量
Trying to find our way down a road we don't know
试图找到那条未知的出路
Turn the lights down low
将灯光调暗
Walk these halls alone
独自在大厅里穿行
We can feel so far
我们可以感觉到彼此
From so close
近在咫尺却遥不可及
Like ships in the night
犹如船舶夜行
You keep passing me by
你我擦肩而过
Just wasting time
这样下去只会把岁月蹉跎
Trying to prove who's right
何必纠结谁是谁非
And if it all goes crashing into the sea
如果就这样乘风破浪驶向大海
Its just you and me
如果只是你我
Trying to find the light
试图寻找一缕光明
Like ships in the night
就犹如船舶夜行
Your passing me by
你我擦肩而过
Your passing me by
你我擦肩而过
Like ships in the night
正如船舶夜行

I'm gonna find my way
我会找到自己的路
Back to your side
一路回到你身边

I'm gonna find my way
我会找到自己的路
Back to your side
一路回到你身边

Like ships in the night
犹如船舶夜行
You keep passing me by
你我擦肩而过
Just wasting time
这样下去只会把岁月蹉跎
Trying to prove who's right
何必纠结谁是谁非
And if it all goes crashing into the sea
如果就这样乘风破浪驶向大海
Its just you and me
如果只是你我
Trying to find the light
试图寻找一缕光明
Like ships in the night
就犹如船舶夜行
Your passing me by
你我擦肩而过
Your passing me by
你我擦肩而过
Like ships in the night
正如船舶夜行


查看全文
 
评论
 
 
热度(8)
 
上一篇
下一篇
© 一个人|Powered by LOFTER