欢喜伤悲,老病生死,说不上传奇。
 
 
 
Swingset Chain - Loquat

《Swingset Chain》

There's a playground that we used to run on
那个我们曾经奔跑过的操场
The penny-drop that broke her arm
那次她手臂受伤的领悟
The monkey bars that you fell from
那个你跌落的猴架
The swingset chain that stuck with my tongue
那个曾勒住我的秋千绳
It's thirty below and we're far gone
虽然我们还年轻 但那些日子已经远去
If you plant yourself here I wouldn't miss you for long
如果你留在这里 我便不会如此思念

But then comes the day when you leave town
但那天你离开了小城
I'm back to the way I was when you weren't around
熟悉的路上已无你的身影
If you want to know what that was like
如果你想知道现在的我过的如何
I'll tell you first, it was way too quiet
我会告诉你 一切都太安静了
It rained a hundred nineteen days of the year
一年中雨下一百一十九天
I spent my time falling down the stairs
我不断从楼梯上摔下试图找回与你的时光
I know I can't tie you to a leash
我知道我无法强留住你
But something tells me you'd go further than Greece
但我听说你去的地方遥远无比
And then I'll have to figure out what to do
不知该怎么办
I'm kind of afraid I'm co-dependent on you
恐怕我对你的依赖已太深
I'm freaking out that we've started breaking down
我十分害怕你我渐行渐远
Before momentum picked up
在我能挽回之前
Now all these doors are locked
一切为时已晚
The trees trick you 'cause they're always standing still
静默的树犹在 却已物是人非
But time is really racing by
时光的确稍纵即逝
you can see it when you drive
当你前行时你会明白
There's a rooftop deck where we still hang out
那个记载我们时光的屋顶
A couple of bars where we're not allowed
那些不让我们去的酒吧
The roller-skates that threw you on your face
那双我扔在你脸上的溜冰鞋
The park on the hill which was our only space
那个只属于我们的山上的公园
The fog is fast and it rolls right in
大雾袭来 掩盖了一切
About the time I struck my first fifth of gin
那天我第一次尝试杜松子酒
I really don't mean to complain too much
我真的并不想抱怨
But this is turning me into quite the lush
但那次我真的醉的像个酒鬼
I'm freaking out that we're running out of time
我十分害怕我们在一起的时间正慢慢流逝
But to do what?
但又能做什么呢
Should I stop and think of that?
是否该停下来想一想
Is there something I could do to slow it down?
怎样做才能让时间慢下来
Live in a day for once
生活的每一天都仅有一次
Instead of watch it screaming by
不要只是看着它飞驰而过
You're a dandelion seed
你如一颗蒲公英种子
That flies through the air
在空中飘荡
And lands randomly
随意地下落在某个地方
Then disappears
便消失不见
You're a dandelion seed
你如一颗蒲公英种子
That flies through the air
在空中飘荡
And lands randomly
随意地下落在某个地方
Then disappears
便消失不见
I'm freaking out that we've started breaking down
我十分害怕你我渐行渐远
Before momentum picked up
在我能挽回之前
Now all these doors are locked
一切为时已晚
The trees trick you 'cause they're always standing still
静默的树犹在 却已物是人非
If time was really racing by
时光的确稍纵即逝
You could see it when you drive
当你前行时你会明白


查看全文
 
评论
 
 
热度(10)
 
上一篇
下一篇
© 一个人|Powered by LOFTER