欢喜伤悲,老病生死,说不上传奇。
 
 
 
Wake Up - Arcade Fire

The Arcade Fire是来自加拿大蒙特利尔的一支独立摇滚乐队,于2004年推出第一张专辑《Funeral》。他们的音乐风格有Talking Heads,Joy Division以及其他一些乐队的影子。The Arcade Fire善于用吉他,手风琴,小提琴等很多乐器一起制造旋转并跳跃的声音阵列。

歌词:

Something filled up
我的心已被塞满
My heart with nothing
但它却满是空虚
Someone told me not to cry
有人劝我不要哭泣
But now that I'm older

但现在我已长大

My heart's colder
我的心更加冰冷
And I can see that it's a lie
我明白了那不过是谎言
Children, wake up
孩子们,醒来吧
Hold your mistake up

坚持你们的错误

Before they turn the summer into dust

在他们把夏天化为尘埃之前
If the children don't grow up
如果孩子们并未成长
Our bodies get bigger but our hearts get torn up
我们肉体膨胀 心却遍布疮痍
We're just a million little gods causing rainstorms
我们只是无数个渺小的神灵 唤起风暴
Turning every good thing to rust
将所有美好化为锈迹
I guess we'll just have to adjust
我想我们只需要适应
With my lightning bolts a-glowin'
凭借我耀眼的闪电
I can see where I am going to be
我能看到我未来的样子
When the reaper, he reaches and touches my hand
当死神靠近 触及我手
With my lightning bolts a-glowin'
凭借我耀眼的闪电
I can see where I am going
我能看清我走的路
With my lightning bolts a-glowin'
凭借我耀眼的闪电
I can see where I am going
我能看清我走的路
You better look out below!
你最好快打起精神!
查看全文
 
评论
 
 
热度(3)
 
上一篇
下一篇
© 一个人|Powered by LOFTER